Aneto minimalista

Aquest Agost serà un mes per a recordar, ascensió a l’Aneto amb unes Fivefingers, en concret el model “Spyridon”.

La vall de Coronas ha sigut el recorregut escollit per assolir el cim dels Pirineus, començant l’aventura en el pont de Coronas (al costat del refugi cabana de pescadors), remuntant fins al coll de Coronas, part final del glaciar de l’Aneto i travessant el conegut “Pas de Mahoma” fins al cim. Una ascensió llarga, amb algun pas tècnic però amb un paisatge força espectacular.

Al principi tenia dubtes, mai saps si estàs preparat per afrontar un repte així, però em sentia be i amb ganes. Portava dies fent excursions més petites amb calçat minimalista, huaraches i també descalç. El que més em preocupava era no tenir cap contratemps, ja que tots els minimalistes som una mica imatge del propi moviment i no volia fallar.

El dia es despertava amb calma i les previsions eren de bon temps, així que una mica adormits, vam començar a remuntar el torrent de Coronas, travessant diversos corriols d’aigua freda que em van deixar els peus xopats i gelats. Els rajos de sol no ens van tocar directament fins que no vam arribar al petit ibón inferior de Coronas, així vaig poder recuperar sensibilitat als peus. El “caloret” també va afavorir que pogués començar a moure’m amb soltesa entre les pedres i els grans blocs de roca i això em va donar ànims, amb les Spyridon als peus em sentia àgil i lleuger.

Vam seguir l’ascensió passant per l’ibón mitjà de Coronas i després el superior, amb espectaculars vistes del pic Aragüells i les crestes de Cregueña i Llosas. L’Aneto ja era ben visible davant nostre! Mentre pujàvem per la dura zona de pedres descompostes camí del coll, ens vam creuar amb una parella que baixava mig corrents. En passar al nostre nivell un va dir “ep, minimalistaaa!” i va seguir el seu descens sense aturar-se.

Poc abans del coll vam travessar sense problemes diferents pales de neu. Els peus se’m van tornar a xopar però com portava uns bons mitjons Injinji, no em molestava ni tenia gens de fred. Amb unes petites grimpades vam superar els ressalts de roca descomposta que donen accès al coll de Coronas, el premi van ser les impressionants vistes del glaciar de l’Aneto. Unes petjades a la neu es perdien en direcció al cim, ens indicaven el camí a seguir i ens van facilitar la progressió, ja que amb les Fivefingers, cantejar sobre la neu requereix una mica més d’esforç. Notàvem que el cim ja era pròxim, després d’unes pedreres i algun tram més de neu vam arribar al conegut "Pas de Mahoma". Aquí les Spyridon em van donar una excel·lent adherència i precisió per superar-ho amb facilitat, tenia la sensació d’anar amb peus de gat! Unes passes més i el cim ens esperava en solitud. Era una mica tard i ja no hi havia ningú, això ens va permetre gaudir plenament de la felicitat d’haver fet realitat un somni. Estàvem eufòrics, havíem assolit l’Aneto i amb calçat minimalista!

El descens no va tenir massa història, vam baixar pel mateix camí, l’única cosa a destacar va ser que a la part final se’ns va fer de nit...

Conclusions
Les conclusions son molt positives, vaig tornar amb els peus intactes, les FivefingersSpyridon“ funcionen molt be en alta muntanya. A part del feedback amb el terreny, principalment aporten més lleugeresa que un calçat tradicional de muntanya, això fa que tinguis molta més precisió i agilitat. També he de destacar la bona adherència sobre roca, grava i terra. L’únic però va ser algun petit cop contra roques, en compensació, el dia després estava molt be de cames i crec que va ser gràcies al calçat minimalista que va fer que al llarg de l’ascensió em mogués d’una forma menys lesiva per a les cames.

A seguir experimentant!

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front